7 مرحله + 7 ابزار برای تشخیص محتوای تکراری و منحصر به فرد سایت، 24 نکته |
![]() |
- محدوده را شناسایی کنید: صفحات یا بخشهای خاصی از وبسایت را که میخواهید برای محتوای تکراری یا منحصربهفرد تجزیه و تحلیل کنید، تعیین کنید. این میتواند شامل کل سایت، دستههای خاص یا صفحات جداگانه باشد.
- خزیدن در وب سایت: از یک ابزار خزیدن وب برای پیمایش سیستماتیک در وب سایت و جمع آوری تمام محتوای مرتبط استفاده کنید. این به ایجاد فهرست جامعی از صفحات سایت و محتوای مربوطه آنها کمک می کند.
- استخراج محتوای متنی: محتوای متنی را از هر صفحه خزیده شده استخراج کنید، بدون در نظر گرفتن عناصر نامربوط مانند منوهای پیمایش، سرصفحه ها، پاورقی ها و تبلیغات. روی بدنه اصلی متن تمرکز کنید که محتوای واقعی را نشان می دهد.
- حذف محتوای دیگ بخار: محتوای Boilerplate به عناصر تکراری یا استانداردی اشاره دارد که در چندین صفحه یافت میشوند، مانند اعلامیههای حق نسخهبرداری، سلب مسئولیت، یا بخشهای تکرارشونده. این محتوا را از در نظر گرفتن حذف کنید تا صرفاً روی محتوای صفحه منحصر به فرد تمرکز کنید.
- تشخیص تشابه را پیاده سازی کنید: از یک الگوریتم یا ابزار تشخیص شباهت برای مقایسه محتوای استخراج شده از صفحات مختلف استفاده کنید. این ابزارها میتوانند شباهت ها را بر اساس عوامل مختلفی مانند استفاده از کلمه، ساختار جمله و شباهت کلی سند شناسایی کنند.
- تنظیم آستانه شباهت: بر اساس نیازها و اهداف خود، آستانه شباهت مناسب را تعیین کنید. برای مثال، ممکن است دو صفحه با امتیاز شباهت بالای 80 درصد را به عنوان محتوای بالقوه تکراری در نظر بگیرید.
- بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج: محتوای مشابه شناسایی شده را به دقت بررسی کنید و ارزیابی کنید که آیا واقعاً تکراری است یا دلایل معتبری برای شباهتها وجود دارد (مانند توضیحات محصول). اقدامات لازم را بر اساس یافتههای خود انجام دهید، مانند بازنویسی محتوای تکراری یا پیادهسازی برچسبهای متعارف.
7 ابزار برای تشخیص محتوای تکراری و منحصر به فرد سایت:
- Copyscape: Copyscape یک ابزار آنلاین محبوب است که به شما امکان می دهد با مقایسه صفحه وب خود با سایرین در اینترنت، محتوای تکراری را بررسی کنید.
- Siteliner: Siteliner یک ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت است که گزارش مفصلی در مورد محتوای تکراری، پیوندهای شکسته، قدرت صفحه و سایر مسائل مربوط به سایت ارائه می دهد.
- Screaming Frog: Screaming Frog یک خزنده وب سایت است که میتواند برای استخراج محتوا از صفحات وب و شناسایی محتوای تکراری در سایت شما استفاده شود.
- Plagspotter: Plagspotter یک ابزار تشخیص سرقت ادبی است که وب را برای محتوای تکراری اسکن میکند و گزارشی جامع ارائه میدهد که شباهتهای یافت شده را برجسته میکند.
- گوگل Search Console: گوگل Search Console یک گزارش «محتوای تکراری» ارائه میکند که به شما کمک میکند صفحاتی با محتوای مشابه در وبسایت خود شناسایی کنید.
- Grammarly: در حالی که Grammarly در درجه اول به عنوان یک ابزار بررسی گرامری شناخته می شود، میتواند با مقایسه متن شما با پایگاه داده عظیم صفحات وب، به شناسایی محتوای تکراری نیز کمک کند.
- Duplichecker: Duplichecker یک بررسی کننده سرقت ادبی آنلاین است که به شما امکان می دهد محتوای خود را با سایر منابع مقایسه کنید تا موارد تکراری را شناسایی کنید.
24 نکته برای تشخیص محتوای تکراری و منحصر به فرد سایت:
-
-
- بهطور منظم وبسایت خود را برای هرگونه تغییر یا اضافهشده در محتوا زیر نظر داشته باشید.
- از گوگل آنالیتیکس برای ردیابی الگوهای ترافیک و شناسایی مشکلات احتمالی محتوای تکراری استفاده کنید.
- به محتوای تولید شده توسط کاربر مانند نظرات یا پستهای انجمن توجه کنید، زیرا ممکن است حاوی محتوای تکراری باشند.
- برچسبهای متعارف مناسب را برای نشان دادن منبع اصلی محتوای تکراری اجرا کنید.
- از تغییر مسیرهای 301 برای هدایت کاربران و موتورهای جستجو از صفحات تکراری به صفحات اصلی استفاده کنید.
- بررسیهای دستی را با کپی و چسباندن بخشهای مشکوک متن در موتورهای جستجو انجام دهید تا ببینید در جای دیگری ظاهر میشوند.
- برای شناسایی موارد بالقوه محتوای خراشیده شده یا تکراری، بک لینک های وب سایت خود را بررسی کنید.
-
-
-
- از ابزارهای تشخیص سرقت ادبی به طور منظم برای اسکن محتوای سایت خود برای هرگونه مطابقت با منابع خارجی استفاده کنید.
- مراقب وب سایت های رقیب باشید تا مطمئن شوید که از محتوای منحصر به فرد شما بدون اجازه استفاده نمی کنند.
- از متا تگ های توصیفی و منحصر به فرد برای هر صفحه استفاده کنید تا آنها را از یکدیگر متمایز کنید.
- از استفاده از ابزارهای تولید محتوای خودکار خودداری کنید، زیرا اغلب محتوای تکراری و با کیفیت پایین تولید می کنند.
-
-
-
- به طور منظم وب سایت خود را به روز کنیدمحتوا برای تازه نگه داشتن آن و کاهش احتمال تکرار است.
- از تگهای سرصفحه (H1، H2، و غیره) برای ساختاربندی صحیح محتوای خود استفاده کنید و درک آن را برای موتورهای جستجو آسانتر کنید.
- از پر کردن بیش از حد کلمات کلیدی خودداری کنید، زیرا میتواند منجر به محتوای تکراری یا با کیفیت پایین شود.
- فیدهای RSS وبسایت خود را کنترل کنید تا مطمئن شوید که دیگران محتوای شما را بدون ذکر منبع مناسب منتشر نمیکنند.
- یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) را پیاده سازی کنید که امکان شناسایی و مدیریت آسان محتوای تکراری را فراهم می کند.
- مرتب با جستجوی عبارات منحصر به فرد وب سایت خود در علامت نقل قول در موتورهای جستجو، محتوای خراشیده شده را بررسی کنید.
- اگر از CMS مانند WordPress استفاده میکنید، از افزونهها یا افزونههای تشخیص سرقت ادبی استفاده کنید.
- عناوین صفحه سفارشی و منحصر به فرد را برای هر صفحه ایجاد کنید تا به متمایز شدن آنها در نتایج موتورهای جستجو کمک کنید.
- از نشانه گذاری داده های ساخت یافته برای ارائه زمینه و اطلاعات بیشتر در مورد محتوای خود به موتورهای جستجو استفاده کنید.
- بررسیهای منظم محتوای وبسایت خود را برای شناسایی مشکلات احتمالی یا موارد تکراری انجام دهید.
- سیستمهای احراز هویت کاربر را برای بخشهایی از وبسایت خود که حاوی محتوای حساس یا منحصربهفرد هستند، پیادهسازی کنید.
- برای مثالهایی که دیگران محتوای شما را بدون ذکر منبع مناسب به اشتراک میگذارند، مراقب پلتفرمهای رسانههای اجتماعی باشید.
- از آخرین بهترین شیوههای سئو و بهروزرسانیهای الگوریتم مطلع باشید تا مطمئن شوید دستورالعملهای مربوط به محتوای تکراری را دنبال میکنید.
-
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1403-03-30] [ 01:03:00 ق.ظ ]
|